tisdag, februari 10, 2009

nyårslöften

Idag tänker jag inte vara så förbaskat seriös, någon måtta måste det ju få vara. Alla har rätt till att skriva viss kvantitet av meningslösa ordkombinationer.

Så här ligger det till, i år bestämde jag mig för att sätta upp ett antal nyårslöften, närmare bestämt två stycken. Två stycken enkla och förhoppningsvis uppnåeliga löften. Inget som så att säga inverkar på den personliga livsstilen.

Mina val föll på att jag under året ska fotografera mera samt att se till att finna mer ny intressant musik. Helt enkelt lite bejakande av själ och kreativitet. Mina fösta tankar om fotograferandet var en bild om dagen, för det hade jag läst i nån fotoblogg att det var bra om man ville utvecklas. Men eftersom att det är mitt i vintern och obefintligt med ljus så skulle det mest resultera i inomhusfoton föreställande kaffekoppar och vattenkranar så jag beslöt att överge det målet för att istället fokusera på en bild i veckan som jag också är nöjd med. Musikbiten gick ut på ett band/artist i månaden, inte svårare eller mer komplicerat än så.

Nu sådär en två månader senare kan det vara tid för en första utvärdering. Blev det några bilder, blev det någon musik. Fotograferandet går helt ok faktiskt, varje vecka tillkommer det en ny bild i mappen som jag valt att döpa till 2009. Angående musiken har det hela utvecklats till en smärre katastrof, jag tror inte att en endaste ny ton har ljudit ur mina högtalare sedan i december. Så här kan jag bara inte ha det, jag saknar förr i världen då man kunde finna ny och spännande musik överallt. Vad har hänt, har jag tappat intuitionen.

På grund av ovanstående uppmanar jag nu till namedropping i kommentatorsfältet. Jag är tacksam för alla bidrag och lovar att lyssna dem alla.

Inga kommentarer:

Free Web Counter